Thursday, January 18, 2024
HomeCrypto Miningافزایش هش ریت کارت های LHR انویدیا با نرم افزار lolMiner –...

افزایش هش ریت کارت های LHR انویدیا با نرم افزار lolMiner – تست توسط استخر


این مقاله از بلاگ توسط عضو جامعه ماینرهای

2Miners آقای سپهر هاشمی (Mownten@) به زبان شیرین پارسی ترجمه شده است.

این مقاله سی دسامبر مصادف با نهم دی ماه منتشر شده و در تاریخ سی ژانویه مصادف با دهم بهمن ماه ترجمه شده است. در گذشته ما آنلاک کارت های گرافیکی LHR با استفاده از نرم افزار T-Rex را بررسی کردیم. شما می توانید جزئیات این آزمایش و نتایج آن را در مقاله ی مخصوص آن مطالعه بفرمایید. و اگر می خواهید که نحوه آنلاک کارت های LHR با استفاده از نرم افزار Gminer را اینجا بخوانید.

ریشه کارت های گرافیکی LHR – کارت Nvidia RTX 3060

در CES در ژانویه 2021، شرکت انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 3060 را معرفی کرد. این کارت، جدیدترین نوع کارت گرافیک های RTX بود که قرار بود در پایان فوریه 2021 روانه بازار بشود.

شرکت انویدیا جزئیات ارائه را بر روی وبسایت رسمی خود در 12 ژانویه 2021 در مقاله ای با عنوان “معمامری آمپر انویدیا برای هر گیمر: کارت GeForce RTX 3060 در اواخر فوریه با قیمت 329دلار در دسترس خواهد بود” منتشر کرد.

همچنین می تواند متن کامل این مقاله را اینجا بخوانید

از زمان معرفی کارت 3060، برخی رسانه ها شایعاتی رو منتشر کردند که میگفت پتانسیل این کارت گرافیک ها از لحاظ هش ریت محدود شده است. در اواسط فوریه 2021، این موضوع هنوز تایید نشده بود.

در 18 فوریه 2021، شرکت انویدیا رسما اعلام کرد که آنا هش ریت کارت RTX 3060 را نصف خواهند نمود. تشریح این امر در مقاله "GeForce برای گیم ساخته شده است، CMP برای ماین" در دسترس است.

دقیقا سه ماه بعد، در 18 مه 2021، شرکت انویدیا مقاله دیگری را در بلاگ خود با عنوان “گامی فراتر برای رساندن کارت های GeForce در دستان گیمرها” منتشر کرد. این مقاله درباره ی کاهش هش ریت در الگوریتم Ethash برای کارت گرافیک های جدید سری RTX مانند 3080 و 3070 و 3060Ti صحبت می کند تا علاقه مندی ماینرها کمتر بکند. این مدل ها در اواخر مه 2021 در دسترس قرار گرفتند و با شناسه “هش ریت سبک” یا “LHR” نامگذاری شدند.

درست پس از این پست، کارشناسان بصورت فعالی درباره واژه LHR به مباحثه پرداختند. میتواند متن کامل مقاله را اینجابخوانید. در 31 مه 2021، شرکت انویدیا کارت 3080Ti و 3070Ti را عرضه کرد. می توانید متن کامل معرفی را اینجا بخوانید.

گرچه شایعه ها قبل از عرضه آنها، درباره هش ریت محدود این کارت ها بر روی الگوریتم Ethash شروع به چرخیدن در محافل کرد، شرکت انویدیا هیچ اشاره رسمی ای به LHR در این کارت گرافیک ها نکرد. بعد از عرضه رسمی و آزمایش ها، تایید شد که کارت های 3080Ti و 3070Ti دارای محدودیت هش ریت هستند.

مشخصات ریگ برای تست

مشخصات ریگ برای تست آنلاک به شرح زیر است:

  • Motherboard: BIOSTAR Hello-Fi B85S2
  • CPU: Intel Pentium G3220
  • Show: Intel HD Graphics
  • Reminiscence: DDR3 SDRAM Kingston 4GB
  • HDD: Seagate Barracuda 7200.12 160Gb
  • PSU: EVGA 1000 GQ 80+ GOLD 1000W
  • GPU: EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING (1800 MHz Enhance Clock, Reminiscence Clock 19000 MHz (efficient), TPD: 350 Watts)
  • Two GPUs had been related to the motherboard, every by means of the riser PCI-E X16-X1.
  • OS: Home windows 10
  • Nvidia’s driver: 471.68, 472.12
  • Overclocking: MSI Afterburner 4.6.4 Beta 3
  • Monitoring: GPU-Z

آزمایش در محیط سربسته با دمای اتاق بالای 15درجه سانتی گراد (معادل 59 درجه فارنهایت) صورت پذیرفته است.

ما از نرم افزار PhoenixMiner برای تخمین بیشترین هش ریت کارت 3080Ti بر روی الگوریتم های Ethash و Etchash استفاده کردیم. ما نرم افزار ماینینگ را برای ریگ با تنظیمات گرافیکی به شرح زیر اجرا کردیم: PL(%): 70, CC(MHz): +0, MC(MHz): +1000.

درست پس از اجرا، نرم افزار هش ریتی در مرز 116 مگاهش را تخمین زد، اما بعد از دو دقیقه در مرز 64 مگاهش قرار گرفت.

به لطف پیش‌ تست، ما یک هش ریت بالقوه را، بدون قفل LHR بر روی Ethash و Etchash تخمین زدیم و تایید شد که قفل LHR منجر به کاهش هش ریت تقریبا 45درصدی خواهد شد.

آزمایش lolMiner بر روی کارت های LHR

نرم افزار lolMiner یک نرم افزار مشهور است که توسط توسعه دهنده ای به نام Lolliedieb منتشر شده است. نسخه اولیه lolMiner در 21 اکتبر 2018 منتشر شد و فقط از کارت های AMD و شمار محدودی از الگوریتم های ماینینگ پشتیبانی می کرد. امروزه این نرم افزار بصورت فعالی در حال توسعه است و از الگوریتم های زیادی مانند Ethash و Etchash و ZelHash و Equihash و Cuckoo و Cuckaroo و Cuckatoo و Autolykos و BeamHash پشتیبانی می کند.

این نرم افزار از کارت های AMD و Nvidia بر روی Home windows و Linux پشتیبانی میکند.

توسعه دهندگان lolMiner بر روی پلتفرم های مشهور و از طریق کانال های شبکه های اجتماعی بصورت مداوم با کاربران خود در تماس هستند.

Github: https://github.com/Lolliedieb/lolMiner-releases/releases
Telegram: 2Miners pool chat

ما از lolMiner نسخه 1.32a برای تخمین حداکثر هش ریت برای 3080Ti با قفل LHR روی الگوریتم Ethash استفاده کردیم. سپس نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 55, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1000.

نرم افزار ما هش ریت روی Ethash را حدود 63 مگاهش تخمین زد. نمودارهای Reminiscence Controller Load و GPU load و Board Energy Draw بدون ریزش خاصی ثابت بودند. فاکتور Reminiscence Controller Load هم در مقدار 66درصد بود.

سپس نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 55, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1300.

نرم افزار ما هش ریت روی Ethash را حدود 65 مگاهش تخمین زد. نمودارهای Reminiscence Controller Load و GPU load و Board Energy Draw بدون ریزش خاصی ثابت بودند. فاکتور Reminiscence Controller Load هم در مقدار 66 درصد بود.

در نتیجه، ما هش ریت را تخمین زدیم و تایید شد که هش ریت کارت گرافیک با قفل LHR چیزی در حدود 64 تا 66 مگاهش هست.

توجه به این نکته ضروری است که نرم افزار MSI Afterburner شماره گذاری کارت های گرافیکی را از شماره 1 شروع به ایندکس می کند، در حالی که در فایل لاگ و نرم افزار ماینینگ کارت گرافیک ها از کارت شماره صفر شروع می شوند. در این مقاله ما اغلب از کارت 1 و کارت 2 نام میبریم، به غیر از موارد معدودی که داده های فایل لاگ یا نرم افزار ماینینگ را ذکر میکنیم.

آنلاک LHR با lolminer نسخه .32a

در 12 سپتامبر 2021 توسعه دهندگان نسخه

1.32a را منتشر کردند. این نسخه، اولین نسخه ای بود که همراه با قابلیت آنلاک کردن LHR بود که شامل پارامترهای ماین جدید و مودهای اجرایی مختلف بود.

شما می توانید این نرم افزار را از اینجا دریافت کنید

راهنمای تنظیمات مختلف برای مودهای اجرایی را می توانید اینجا ببینید: “تغییر مود انویدیا و نیم آنلاک LHR”

توضیحات این نسخه از نرم افزار می گوید که توسعه دهندگان اغلب آزمایشات قبل از انتشار را بر روی سیستم های لینوکس با درایورهای خاص اجرا کرده اند. در هر صورت، ما تصمیم گرفتیم که آزمایش را بر روی ویندوز انجام بدهیم.

پس از مطالعه راهنمای تغییر مود انویدیا و نیم آنلاک LHR، ما بهترین مودها را برای ریگ آزمایشی خود انتخاب کردیم: LHR2 و LHRLP.

مود LHR2

ما نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 70, CC(MHz): +0, MC(MHz): +1200.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار:

lolMiner.exe --algo ETHASH --pool eth.2miners.com:2020 --user WALLET_ADDRESS.RIG_3080Ti --mode LHR2 --tstop 70 --tstart 50 --log on --logfile log_lolMiner_RIG_3080Ti_mode_LHR2.txt --timeprint on --longstats 30 --statsformat gpuName,pace,poolHr,shares,sharesPerMin,bestShares,energy,hrPerWatt,coreT,juncT,memT,coreClk,memClk,fanPct
pause

نرم افزار ماینر هش ریت روی Ethash را حدود 50 مگاهش تخمین زد. هش ریت بالا نرفت. دیگر عواملی چون Reminiscence Controller Load و GPU Load و نمودارهای Board Energy Draw نیز مانند نمودارهای Energy پارامتر ناپایدار کوچکی را نمایش دادند. فاکتور Reminiscence Controller Load هم در مقدار 66 درصد بود.

بعد از برررسی فایل لاگ، پی بردیم که قفل LHR در بخش تولیدی DAG فعال شده است.

GPU 0: detected mining lock - trying to enhance efficiency...
GPU 1: DAG construct full 100%
GPU 1: DAG era accomplished (3446 ms)
GPU 1: DAG verification handed
GPU 1: detected mining lock - trying to enhance efficiency...

متن درون فایل لاگ شامل عبارت ‘Unlock’ به معنای همان بازگشایی قفل LHR نبود.

سپس ما چندین آزمایش دیگر را با تغییر فرکانس و ولتاژ بر روی مود LHR2 اجرا کردیم. ما از قابلیت Voltage/Frequency Curve Editor در نرم افزار MSI Afterburner استفاده کردیم. ما در آنلاک کردن LHR با درایور انویدیا نسخه 471.68 موفق نبودیم، و تصمیم گرفتیم که درایور نسخه 472.12 را روی ریگ نصب کنیم.

در طی اکثر آزمایشات، نرم افزار ماینر ناپایدار ماند، اما ما نتایج خوبی را با آزمون و خطا بدست آوردیم. برویم ببینیم.

ما نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 80, CC (MHz): -502 repair Voltage(mV) 825, MC (MHz): +1000.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار:

lolMiner.exe --algo ETHASH --pool eth.2miners.com:2020 --user WALLET_ADDRESS.RIG_3080Ti --mode LHR2 --tstop 70 --tstart 50 --log on --logfile log_lolMiner_RIG_3080Ti_mode_LHR2.txt --timeprint on --longstats 30 --statsformat gpuName,pace,poolHr,shares,sharesPerMin,bestShares,energy,hrPerWatt,coreT,juncT,memT,coreClk,memClk,fanPct
pause

کارت شماره 1: مقدار CC یا همان کلاک هسته در 1050 مگاهرتز ماند. دو دقیقه بعد از اجرای نرم افزار ماینر، هش ریت روی 82 مگاهش بود.

کارت شماره 2: مقدار CC یا همان کلاک هسته در 1095 مگاهرتز ماند. دو دقیقه بعد از اجرای نرم افزار ماینر، هش ریت روی 82 مگاهش بود.

بعد از یک ساعت کار، نرم افزار ماینر هش ریت حدود 76 تا 78 مگاهش بر ثانیه را نشان داد.

مود LHRLP

بعد از بررسی فایل لاگ، پی بردیم که قفل LHR در 25 دقیقه ی اول آزمایش، 7 بار بر روی هر کارت گرافیک فعال شده است. سپس هش ریت ثابت شده است.

عواملی چون Reminiscence Controller Load و GPU Load و نمودارهای Board Energy Draw نیز مانند نمودارهای Energy پارامتر ناپایدار کوچکی را نمایش دادند. فاکتور Reminiscence Controller Load هم در مقدار بین 88 تا 100 درصد بود.

سپس ما چندین آزمایش دیگر را بر روی مود LHR2 هم با تغییر فرکانس و ولتاژ و هم با عدم تغییر آنها اجرا کردیم. ما از قابلیت Voltage/Frequency Curve Editor در نرم افزار MSI Afterburner استفاده کردیم. در طی اکثر آزمایشات، نرم افزار ماینر ناپایدار ماند و ما نیز به نتایج خوبی دست یافتیم.

ما نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 80, CC (MHz): -502 repair Voltage(mV) 825, MC (MHz): +1000.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار:

lolMiner.exe --algo ETHASH --pool eth.2miners.com:2020 --user WALLET_ADDRESS.RIG_3080Ti --mode LHRLP --tstop 70 --tstart 50 --log on --logfile log_lolMiner_RIG_3080Ti_mode_LHRLP.txt --timeprint on --longstats 30 --statsformat gpuName,pace,poolHr,shares,sharesPerMin,bestShares,energy,hrPerWatt,coreT,juncT,memT,coreClk,memClk,fanPct
pause

کارت شماره 1: مقدار CC یا همان کلاک هسته در 1050 مگاهرتز ماند. دو دقیقه بعد از اجرای نرم افزار ماینر، هش ریت روی 82 مگاهش بود.

کارت شماره 2: مقدار CC یا همان کلاک هسته در 1095 مگاهرتز ماند. دو دقیقه بعد از اجرای نرم افزار ماینر، هش ریت روی 82 مگاهش بود.

بعد از یک ساعت که از آزمایش سپری شد، نرم افزار ماینر هش ریت حدود 78 تا 80 مگاهش بر ثانیه را نشان داد.

بعد از بررسی فایل لاگ، پی بردیم که قفل LHR در 19 دقیقه ی اول آزمایش، 4 بار بر روی هر کارت گرافیک فعال شده است. سپس هش ریت ثابت شده است.

عواملی چون Reminiscence Controller Load و GPU Load و نمودارهای Board Energy Draw نیز مانند نمودارهای Energy پارامتر ناپایدار کوچکی را نمایش دادند. فاکتور Reminiscence Controller Load هم در مقدار بین 88 تا 100 درصد بود.

با انتشار نسخه جدیدی از نرم افزار ماینر، ما آزمایشات بعدی را متوقف کردیم.

نتیجه گیری: نسخه 1.32a نرم افزار lolMiner میتواند تا حدی LHR را آنلاک کند. نرم افزار ماینر هش ریت حدود 78 تا 80 مگاهش را نشان می دهد که معادل 67تا69 درصد از نهایت پتانسیل هش ریت است.

توضیحات عرضه نسخه جدید به شرح روبرو بود: “درایورهای پیشنهادی برای مودهای LHR2 و LHRLP نسخه های 470.63.01 یا 465.31 هستند-بقیه ممکن است ناپایدارتر باشند. غالب تست ها در لینوکس صورت پذیرفته است.”

استخر 2Miners سیستم عامل ماینینگ RaveOS مبتنی بر لینوکس را برای این نسخه از نرم افزار ماینینگ جهت اطمینان از استخراج پایدار پیشنهاد میکند.

آنلاک LHR با lolminer نسخه .33

در 1 اکتبر 2021 توسعه دهندگان نسخه 1.33 را منتشر کردند. در این نسخه، توسعه دهندگان روی آنلاک کردن LHR کار کردند. آنها عملکرد آنلاک LHR در نرم افزار را بهینه سازی کردند و نسخه های خاصی از درایورها را نیز پیشنهاد دادند.

شما می توانید این نسخه از نرم افزار را اینجا دریافت کنید و ویژگی های آن رو بخوانید.

ما نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 70, CC(MHz): +0, MC(MHz): +1200.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار:

lolMiner.exe --algo ETHASH --pool eth.2miners.com:2020 --user WALLET_ADDRESS.RIG_3080Ti --tstop 70 --tstart 50 --log on --logfile log_lolMiner_RIG_3080Ti.txt --timeprint on --longstats 30 --statsformat gpuName,pace,poolHr,shares,sharesPerMin,bestShares,energy,hrPerWatt,coreT,juncT,memT,coreClk,memClk,fanPct
pause

در 4 دقیقه اول، ماینر در حال “اندازه گیری دقیق کلاک هسته و کلاک حافظه کارت ها” بود. این یعنی که در فایل لاگ چنین نوشته خواهد شد:

GPU 1: please wait LHR semi-unlock calibration is ongoing...
GPU 0: please wait LHR semi-unlock calibration is ongoing...

اگر قفل LHR در حین استخراج فعال شده است، این نرم افزار پارامتر lhrtune را در زمان آنلاک کردن LHR کاهش می دهد:

GPU 1: detected mining lock. Unlocking & decreasing --lhrtune parameter...
GPU 1: GPU might be paused to ensure it's unlocked...
GPU 0: detected mining lock. Unlocking & decreasing --lhrtune parameter...
GPU 0: GPU might be paused to ensure it's unlocked...

مدت زمان آزمایش 30 ساعت و 33 دقیقه بود.

بعد از بررسی فایل لاگ، پی بردیم که که قفل LHR 4بار برای هر کارت گرافیک در طول 26 ساعت فعال شده است.

عواملی چون GPU Load و نمودارهای Board Energy Draw همانند نمودارهای Energy پارامتر ناپایدار کوچکی را نمایش دادند. نمودار Reminiscence Controller Load در کارت شماره 1 ثابت و پایدار بود درحالیکه همین نمودار مربوط به کارت شماره 2 خیلی ناپایدار بود.

صفحه آمار مربوط به ریگ در استخر (صفحه Stats) همراه با نتایج کار نرم افزار به شرح زیر است:

بر اساس تعداد سهم های ارسال شده به استخر، ما هش ریت را بعد 30.55 ساعت از عملیات آزمایشی تخمین زدیم. داده های اولیه ی هر دو کارت گرافیک: تعداد 2051 سهم در 30.55 ساعت، سختی سهم 8726 مگا بود. ما شمار سهم ها در ثانیه را در سختی سهم ضرب کردیم و به عدد 162.7 مگاهش بر ثانیه رسیدیم. این هش ریت دو کارت گرافیک است، که یعنی هش ریت هر کدام از آنها معادل تقریبا 81.36 مگاهش هست. ما همچنین میتونیم هش ریت هر کارت گرافیک را با حساب شمار سهم های حل شده توسط هر کارت گرافیک نیز بسنجیم. (کارت یک: 1034 سهم و کارت دو: 1017 سهم) که یعنی هش ریت کارت 1 حدود 82.04 مگاهش بر ثانیه بوده و کارت شماره 2 حدود 80.69 مگاهش بر ثانیه بوده است.

ما مدت زمانی طولانی تر آزمایش را جهت کسب نتایج آماری دقیق تر توصیه میکنیم: که هر کارت می باید بیش از 5000 سهم را به استخر ارسال کند.

نتیجه گیری: نرم افزار lolMiner نسخه 1.33 می تواند تا حدودی LHR را آنلاک کند. نرم افزار هش ریت حدود 81مگاهش بر ثانیه را نمایش می دهد که حدود 70درصد از حداکثر هش ریت بالقوه این کارت است. در توضیحات این نسخه شما می توانید نسخه دقیق درایورهای پیشنهادی برای هر کارت گرافیک جهت کسب پایداری صحیح را مشاهده کنید.

آنلاک LHR با lolminer نسخه 1.34

در 18 اکتبر 2021 توسعه دهندگان نسخه 1.34 را منتشر کردند. در این نسخه، توسعه دهندگان، ویژگی آنلاک کردن LHR را بهینه سازی کردند، درایورهای خاصی را پیشنهاد دادند، و نواقصی که قبلا کشف شده بودند را رفع کردند. شما میتوانید مقدار –lhrtune و شمار قفل های LHR را در نمودار مربوط به صفحه stats در فایل لاگ برنامه ماینینگ ببینید.

شما می توانید این نسخه از نرم افزار را اینجا دریافت کنید و ویژگی های آن رو بخوانید. Click on right here to obtain the miner and examine its options.

ما نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 70, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1000.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار:

lolMiner.exe --algo ETHASH --pool eth.2miners.com:2020 --user WALLET_ADDRESS.RIG_3080Ti --tstop 70 --tstart 50 --log on --logfile log_lolMiner_RIG_3080Ti.txt --timeprint on --longstats 30 --statsformat gpuName,pace,poolHr,shares,sharesPerMin,bestShares,energy,hrPerWatt,coreT,juncT,memT,coreClk,memClk,fanPct
pause

مدت زمان آزمایش 2 ساعت و 33 دقیقه بود
در 4 دقیقه اول، نرم افزار ماینر داشت LHR Semi-Unlock را اندازه گیری دقیق میکرد. قفل LHR یک بار فعال شد. نمودارهای Board Energy Draw همانند دیگر نمودارهای Energy کمی ناپایدار بودند. نمودارهای GPU Load و Reminiscence Controller Load ثابت و پایدار بودند. ماینر یک هش ریت حدود 82مگاهشی را نشان داد.

ما هم افزایش مقدار کلاک حافظه را امتحان کردیم.

نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

PL(%): 70, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1200.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار نیز همانند قبل بود.

این تنظیمات منحر به فعالسازی مداوم قفل LHR بر روی کارت شماره 2 شد. نمودار GPU Load و نمودارهای Board Energy Draw همانند دیگر نمودارهای Energy ناپایداری کمی در پارامترها را نشان دادند. نمودار Reminiscence Controller Load مربوط به کارت شماره 1 پایدار بود. نمودارهای کارت شماره 2 بسیار ناپایدار بودند.

ما مقدار کلاک حافظه در کارت شماره 2 را کاهش دادیم و ماینر را با تنظیمات گرافیکی زیر اجرا کردیم:

GPU1: PL(%): 70, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1200.
GPU2: PL(%): 70, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1000.

فایل bat را نیز تغییری ندادیم.

مدت زمان آزمایش 61 ساعت و 30 دقیقه بود.

بعد از بررسی فایل لاگ، پی بردیم که قفل LHR در طول آزمایش 3 بار فعال شده است. نمودارهای Board Energy Draw همانند دیگر نمودارهای Energy ناپایداری کمی در پارامترها را نشان دادند. نمودارهای GPU Load و Reminiscence Controller Load پایدار بودند.

صفحه آمار مربوط به ریگ در استخر (صفحه Stats) همراه با نتایج کار نرم افزار به شرح زیر است:

بر اساس تعداد سهم های ارسال شده به استخر، ما هش ریت را بعد 61.5 ساعت از عملیات آزمایشی تخمین زدیم. داده های اولیه ی هر دو کارت گرافیک: تعداد 4089 سهم در 61.5 ساعت، سختی سهم 8726 مگا بود. ما شمار سهم ها در ثانیه را در سختی سهم ضرب کردیم و به عدد 161.2 مگاهش بر ثانیه رسیدیم. این هش ریت دو کارت گرافیک است، که یعنی هش ریت هر کدام از آنها معادل تقریبا 80.58 مگاهش بر ثانیه هست. ما همچنین میتونیم هش ریت هر کارت گرافیک را با حساب شمار سهم های حل شده توسط هر کارت گرافیک نیز بسنجیم. (کارت یک: 2090 سهم و کارت دو: 1999 سهم) که یعنی هش ریت کارت 1 حدود 82.37 مگاهش بر ثانیه بوده و کارت شماره 2 حدود 78.79 مگاهش بر ثانیه بوده است.

ما مدت زمانی طولانی تر آزمایش را جهت کسب نتایج آماری دقیق تر توصیه میکنیم: که هر کارت می باید بیش از 5000 سهم را به استخر ارسال کند.

نتیجه گیری: نرم افزار lolMiner نسخه 1.34 می تواند تا حدودی LHR را آنلاک کند. نرم افزار هش ریت حدود 80 مگاهش بر ثانیه را نمایش می دهد که حدود 69 درصد از حداکثر هش ریت بالقوه این کارت است. در توضیحات این نسخه شما می توانید نسخه.

دقیق درایورهای پیشنهادی برای هر کارت گرافیک جهت کسب پایداری صحیح را مشاهده کنید.

آنلاک LHR با lolminer نسخه .1.36

در 15 نوامبر 2021 نسخه 1.36 نرم افزار lolMiner منتشر شد. این نسخه، عملکرد بهتری در برخی کارت گرافیک ها دارد و توسعه دهندگان قابلیت auto-tuning را اصلاح نموده و عیوب کشف شده در نسخحه های قبلی را رفع نمودند.

شما می توانید این نسخه از نرم افزار را اینجا دریافت کنید و ویژگی های آن رو بخوانید.

ما نرم افزار را با مشخصات گرافیکی زیر بر روی ریگ اجرا کردیم:

GPU1: PL(%): 70, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1200.
GPU2: PL(%): 70, CC (MHz): +0, MC (MHz): +1000.

دستورات فایل bat مربوط به نرم افزار:

lolMiner.exe --algo ETHASH --pool eth.2miners.com:2020 --user WALLET_ADDRESS.RIG_3080Ti --tstop 70 --tstart 50 --log on --logfile log_lolMiner_RIG_3080Ti.txt --timeprint on --longstats 30 --statsformat gpuName,pace,poolHr,shares,sharesPerMin,bestShares,energy,hrPerWatt,coreT,juncT,memT,lhrinfo,coreClk,memClk,fanPct
pause

مدت زمان آزمایش 27 ساعت و 23 دقیقه بود. بعد از بررسی فایل لاگ، پی بردیم که قفل LHR در طول آزمایش 9 بار فعال شده است. نمودارهای Board Energy Draw همانند دیگر نمودارهای Energy ناپایداری کمی داشتند. نمودارهای GPU Load و Reminiscence Controller Load پایدار بودند. نمودارهای GPU Load و Reminiscence Controller Load پایدار بودند.

صفحه آمار مربوط به ریگ در استخر (صفحه Stats) همراه با نتایج کار نرم افزار به شرح زیر است:

بر اساس تعداد سهم های ارسال شده به استخر، ما هش ریت را بعد 27.38 ساعت از عملیات آزمایشی تخمین زدیم. داده های اولیه ی هر دو کارت گرافیک: تعداد 1860 سهم در 27.38 ساعت، سختی سهم 8726 مگا بود. ما شمار سهم ها در ثانیه را در سختی سهم ضرب کردیم و به عدد 164.6 مگاهش بر ثانیه رسیدیم. این هش ریت دو کارت گرافیک است، که یعنی هش ریت هر کدام از آنها معادل تقریبا 82.32 مگاهش بر ثانیه هست. ما همچنین میتوانیم هش ریت هر کارت گرافیک را با حساب شمار سهم های حل شده توسط هر کارت گرافیک نیز بسنجیم. (کارت یک: 973 سهم و کارت دو: 887 سهم) که یعنی هش ریت کارت 1 حدود 86.13 مگاهش بر ثانیه بوده و کارت شماره 2 حدود 78.51 مگاهش بر ثانیه بوده است.

ما مدت زمانی طولانی تر آزمایش را جهت کسب نتایج آماری دقیق تر توصیه میکنیم: که هر کارت می باید بیش از 5000 سهم را به استخر ارسال کند.

نتیجه گیری: نرم افزار lolMiner نسخه 1.36 می تواند تا حدودی LHR را آنلاک کند. نرم افزار هش ریت حدود 82 مگاهش بر ثانیه را نمایش می دهد که حدود 71 درصد از حداکثر هش ریت بالقوه این کارت است. در توضیحات این نسخه شما می توانید نسخه دقیق درایورهای پیشنهادی برای هر کارت گرافیک جهت کسب پایداری صحیح را مشاهده کنید.

پیشنهادات و نتیجه گیری های نهایی

نرم افزار lolMiner یک راهکار کارساز برای آنلاک کردن کارت های LHR را ارائه می دهد. به لطف lolMiner شما می توانید تا حدودی LHR را آنلاک کنید. بسته به نسخه ی نرم افزار ماینینگ، شما میتوانید یک هش ریت حدود 78 تا 82 مگاهش بر ثانیه را از کارت Nvidia 3080Ti LHR بگیرید که این مقدار حدود 67 تا 71 درصد از حداکثر هش ریت بالقوه این کارت است.

نسخه های 1.34 و 1.36 پایدارترین نتایج را در طول آزمایشات داشتند که بالاترین هش ریت را به ما دادند.

در نظر داشته باشید که ما نتایج مختلفی را از مدل های همسان کارت گرافیک با تنظیمات همسان کسب کردیم. این یعنی اینکه هر کارت گرافیک می بایست جداگانه تنظیم بشود.

ما کارت گرافیک ها را با تنظیمات شدید آزمایش نکردیم. بعنوان مثال، کارت گرافیک های شما ممکن است با کلاک های بالاتر بهتر کار بکنند.

برای دریافت جدیدترین اخبار، عضو گروه تلگرام ما بشوید و ما را در توییتر دنبال کنید.



RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments